OPĆI UVJETI POSLOVANJA (OU)
https://fanbase.hr - na snazi od ovog datuma: 2025-03-21
Preambula
Dobrodošli na našu web stranicu! Hvala što ste nam ukazali povjerenje prilikom kupovine!
Ako imate bilo kakvih pitanja o ovim Općim uvjetima, korištenju web stranice, pojedinim proizvodima, procesu kupnje ili želite s nama razgovarati o svojim individualnim potrebama, obratite se našem osoblju na navedene kontakt podatke!
Impresum: detalji Pružatelja usluga (Prodavatelj, Tvrtka)
Naziv : Fanbase Ltd.
Sjedište : Mađarska 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. kat. Vrata 24
Poštanska adresa : Mađarska 4029 Debrecen, Fényes udvar 13, 7. kat. Vrata 24
Trgovina, adresa sabirnog mjesta : Mađarska 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft
Tijelo za registraciju : Registarski sud u Debrecenu
Matični broj tvrtke : 09-09-032723
Porezni broj : 29202342-2-09 (HU29202342)
Predstavnik : Sandor Barta
E-pošta : info@fanbase.hr
Web stranica : https://fanbase.hr
Pojedinosti o pružatelju usluga hostinga
Naziv : Rackforest Ltd.
Sjedište : 1132 Budimpešta, ulica Victor Hugo 11, 5. kat. B05001.
Kontakt : +36 1 211 0044 info@rackforest.com
Web stranica : https://rackforest.com/
Koncepti
Roba : uključena u ponudu web stranice i namijenjena prodaji na web stranici:
- pokretnina, uključujući vodu, plin i električnu energiju u spremnicima, bocama ili drugim oblicima pakiranja u ograničenim količinama ili s određenim kapacitetom, i
- pokretna stvar koja uključuje ili je povezana s digitalnim sadržajem ili digitalnom uslugom na takav način da, u nedostatku dotičnog digitalnog sadržaja ili digitalne usluge, roba ne bi mogla obavljati svoje funkcije (u daljnjem tekstu: roba koja sadrži digitalne elemente)
Roba koja sadrži digitalne elemente : pokretna roba koja uključuje ili je povezana s digitalnim sadržajem ili digitalnom uslugom na takav način da roba ne bi mogla obavljati svoje funkcije bez dotičnog digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.
Digitalni sadržaj : podaci proizvedeni ili dostavljeni u digitalnom obliku
Stranke : Prodavatelj i Kupac zajedno
Potrošač : fizička osoba koja djeluje izvan svoje obrtničke, stručne ili poslovne djelatnosti
Potrošački ugovor : ugovor u kojem je jedna od strana potrošač
Funkcionalnost : sposobnost robe koja sadrži digitalne elemente, digitalni sadržaj ili digitalnu uslugu da obavlja funkcije prikladne svojoj namjeni
Proizvođač : proizvođač Robe, u slučaju uvezene Robe, uvoznik koji Robu unosi na područje Europske unije i svaka osoba koja se predstavlja kao proizvođač navodeći naziv, zaštitni znak ili drugi prepoznatljivi znak Robe.
Interoperabilnost : sposobnost dobra, digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koja sadrži digitalne elemente da radi zajedno s hardverom i softverom koji se razlikuje od onog s kojim se ista vrsta dobra, digitalnog sadržaja ili digitalne usluge obično koristi.
Kompatibilnost : sposobnost dobra, digitalnog sadržaja ili digitalne usluge koja sadrži digitalne elemente da rade zajedno, bez potrebe za preinakom, s hardverom ili softverom s kojim se roba, digitalni sadržaj ili digitalne usluge iste vrste obično koriste.
Web stranica : ova web stranica, koja se koristi za sklapanje ugovora
Ugovor : Kupoprodajni ugovor sklopljen između Prodavatelja i Kupca putem web stranice i elektroničke pošte.
Trajni nosač podataka : bilo koji uređaj koji potrošaču ili tvrtki omogućuje pohranjivanje podataka upućenih njemu osobno na način koji mu je dostupan u budućnosti i na razdoblje koje odgovara namjeni podataka, te prikaz pohranjenih podataka u nepromijenjenom obliku
Uređaj koji omogućuje komunikaciju između udaljenih strana : uređaj koji je prikladan za davanje ugovorne izjave u odsutnosti stranaka – radi sklapanja ugovora. Takva sredstva uključuju posebno tiskani obrazac s adresom ili bez nje, standardno pismo, oglas s narudžbenicom objavljen u tiskovnom proizvodu, katalog, telefon, faks i uređaj za pristup internetu.
Ugovor na daljinu : potrošački ugovor sklopljen u okviru sustava prodaje na daljinu organiziranog za pružanje roba ili usluga iz ugovora, bez istovremene fizičke prisutnosti ugovornih strana, pri čemu se ugovorne strane za sklapanje ugovora koriste isključivo sredstvom komunikacije između osoba na daljinu.
Poduzetnik : osoba koja djeluje u okviru svoje profesije, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti
Kupac/Vi : osoba koja sklapa ugovor putem ponude za kupnju putem web stranice
Jamstvo : U slučaju ugovora sklopljenih između potrošača i poduzeća (u daljnjem tekstu: potrošački ugovor) u skladu s Građanskim zakonikom,
- jamstvo za izvršenje ugovora, koje poduzeće dobrovoljno preuzima za pravilno izvršenje ugovora uz ili u nedostatku svoje zakonske obveze, i
- obvezno jamstvo na temelju zakona
Kupoprodajna cijena : naknada plaćena za robu i pružanje digitalnog sadržaja.
Relevantno zakonodavstvo
Ugovor je uređen odredbama mađarskog zakona, a posebno se primjenjuju sljedeći zakoni:
- CLV iz 1997. Zakon o zaštiti potrošača
- CVIII iz 2001. Zakon o pojedinim pitanjima usluga elektroničke trgovine i usluga informacijskog društva
- Zakon V iz 2013. o Građanskom zakoniku
- 151/2003. (IX.22.) Uredba Vlade o obveznom jamstvu za trajnu potrošnu robu
- 10/2024. (VI.28.) Uredba ministra unutarnjih poslova o određivanju opsega trajnih potrošnih dobara koja podliježu obveznom jamstvu
- 45/2014. (II.26.) Uredba Vlade o bližim pravilima sklapanja ugovora između potrošača i poduzetnika
- 19/2014. (IV.29.) Uredba Ministarstva unutarnjih poslova o pravilima postupka za rješavanje jamstvenih zahtjeva za robu prodanu temeljem ugovora između potrošača i poduzeća
- LXXVI iz 1999. Zakon o autorskim pravima
- CXII iz 2011. Zakon o pravu na informacijsko samoodređenje i slobodi informiranja
- UREDBA (EU) 2018/302 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 28. veljače 2018. o borbi protiv neopravdanog geoblokiranja i drugih oblika diskriminacije na temelju državljanstva korisnika, mjesta prebivališta ili poslovnog nastana unutar unutarnjeg tržišta i o izmjeni uredbi (EZ) br. 2006/2004 i (EU) br 94 i Direktive 2009/22/EZ
- UREDBA (EU) 2016/679 EUROPSKOG PARLAMENTA I VIJEĆA od 27. travnja 2016. o zaštiti fizičkih osoba u vezi s obradom osobnih podataka i slobodnom kretanju takvih podataka te o stavljanju izvan snage Direktive 95/46/EZ (Opća uredba o zaštiti podataka)
- 373/2021 o detaljnim pravilima za ugovore između potrošača i poduzeća za prodaju robe, pružanje digitalnog sadržaja i pružanje digitalnih usluga. (VI. 30.) Govt. dekret
Opseg i prihvaćanje GTC-a
Sadržaj ugovora sklopljenog između nas određen je ovim Općim uvjetima (u daljnjem tekstu: OU), uz odredbe relevantnih obvezujućih pravnih propisa. Sukladno tome, ovi Opći uvjeti sadrže prava i obveze Vas i nas, uvjete za sklapanje ugovora, rokove isporuke, uvjete isporuke i plaćanja, pravila o odgovornosti te uvjete za korištenje prava na odustanak.
Tehničke informacije potrebne za korištenje web stranice, a koje nisu sadržane u ovim Općim uvjetima, osigurane su drugim informacijama dostupnima na web stranici.
Prije finalizacije narudžbe dužni ste se upoznati s odredbama ovih Općih uvjeta.
E-račun
Naša tvrtka je osnovana 2007. godine. Zakona, članak 175. koristi elektronički račun prema Prihvaćanjem ovih Općih uvjeta pristajete na korištenje elektroničkog fakturiranja.
Postupak u slučaju neispravne cijene
Jasno netočno prikazanim cijenama smatraju se:
- Cijena 0 HUF ,
- cijena umanjena za popust, ali netočno izračunata u usporedbi s postotkom popusta navedenim pored originalne cijene (npr.: u slučaju proizvoda s cijenom od 1.000 HUF , naveden je popust od 20%, ali umjesto točnih 800 HUF , Proizvod je netočno ponuđen za 500 HUF , što je sniženo na temelju netočnog izračuna, a ne prema postotku ).
U slučaju da je naznačena pogrešna cijena, Prodavatelj nudi mogućnost kupnje Robe po stvarnoj cijeni, s tim informacijama Kupac može odlučiti hoće li naručiti Robu po stvarnoj cijeni ili neće koristiti ovu opciju, u kojem slučaju neće biti sklopljen ugovor između Ugovornih strana.
Postupanje po pritužbama i pravni lijekovi
Potrošač može podnijeti zahtjev za priznavanje jamstva, jamstva za proizvod ili jamstvo u vezi s Robom ili prigovor radi otklanjanja povrede pojedinog prava ili interesa (prigovor potrošača temeljem Zakona o zaštiti potrošača) koji se odnosi na ponašanje, radnju ili propust Prodavatelja ili osobe koja djeluje u interesu ili koristi Prodavatelja izravno vezano uz distribuciju ili prodaju robe potrošačima, putem sljedećih podataka i načina za kontakt:
- Osobno usmeno na adresu: Mađarska 4031 Debrecen, Harsona Street 60. Fanbase Kft. skladište
- Radno vrijeme službe za korisnike:
Ponedjeljak: 09:00-16:00
Utorak: 09:00-16:00
Srijeda: 09:00-16:00
Četvrtak: 09:00-16:00
Petak: 09:00-16:00
Subota: zatvoreno
Nedjelja: zatvoreno
- Pisano putem sljedeće web stranice: https://fanbase.hr
- Pisano putem sljedeće adrese e-pošte: info@fanbase.hr
- Pisano poštom: Mađarska 4029 Debrecen, Fényes udvar 13. 7. kat. Vrata 24
Jamstvo potrošača, jamstvo za proizvod ili jamstveni zahtjev ne pokriva Prodavatelj, već Fgytv. pravila za postupanje s pritužbama potrošača, ali ih je dužan postupati prema posebnom zakonu.
Potrošač je Fgytv. Prigovor, koji je prigovor na otklanjanje povrede pojedinog prava ili interesa u vezi s ponašanjem, djelovanjem ili propustom poduzeća ili osobe koja djeluje u interesu ili u ime poduzeća izravno povezano s distribucijom ili prodajom robe potrošačima, može se priopćiti poduzeću usmeno ili pismeno - s izuzetkom zahtjeva za jamstvo, jamstvo za proizvod ili jamstvo.
Tvrtka je dužna odmah istražiti usmeni prigovor i po potrebi ga ispraviti . Ukoliko se potrošač ne slaže s postupanjem po prigovoru, odnosno ako trenutačno ispitivanje prigovora nije moguće, poduzeće je dužno odmah evidentirati prigovor i svoj stav o njemu, au slučaju usmenog osobno priopćenog prigovora, kopiju istog uručiti potrošaču na licu mjesta, odnosno u slučaju usmenog prigovora priopćenog telefonom ili korištenjem drugih elektroničkih komunikacijskih usluga, dostaviti ga potrošaču najkasnije u roku od 30 dana – sukladno važećim odredbama odgovor na pisani prigovor - istovremeno sa sadržajnim odgovorom. Evidencija pritužbe mora sadržavati sljedeće:
- ime i adresu potrošača,
- mjesto, vrijeme i način podnošenja prigovora,
- detaljan opis prigovora potrošača, popis dokumenata, evidencija i drugih dokaza koje je potrošač predočio,
- očitovanje obrtnika o stajalištu u vezi s prigovorom potrošača, ako je moguće odmah ispitati prigovor,
- potpis osobe koja vodi zapisnik i – osim usmene pritužbe upućene telefonom ili uporabom drugih elektroničkih komunikacijskih usluga – potrošača,
- mjesto i vrijeme vođenja zapisnika,
- u slučaju usmene pritužbe priopćene telefonom ili korištenjem drugih elektroničkih komunikacijskih usluga, jedinstveni identifikacijski broj pritužbe.
Poduzeće je dužno odgovoriti na pisani prigovor u pisanom obliku i poduzeti mjere da ga priopći na način koji se može potkrijepiti u roku od trideset dana od primitka , osim ako nije drugačije određeno u izravno primjenjivom pravnom aktu Europske unije. Tvrtka je dužna obrazložiti svoje stajalište o odbijanju prigovora. U slučaju odbijanja prigovora, obrt je dužan pisanim putem obavijestiti potrošača o tome kod kojeg tijela ili tijela za mirenje može pokrenuti postupak po prigovoru, ovisno o njegovoj naravi. Podaci moraju sadržavati i sjedište, telefonske i internetske podatke za kontakt te poštansku adresu nadležnog tijela ili tijela za mirenje u mjestu prebivališta ili boravišta potrošača. Prodavatelj nije dao opću izjavu o predaji.
Ukoliko se potencijalni potrošački spor između Prodavatelja i potrošača ne riješi tijekom pregovora, potrošaču su na raspolaganju sljedeća pravna sredstva:
Postupak zaštite potrošača
Moguće je podnijeti prigovor tijelima za zaštitu potrošača. Ukoliko potrošač uoči povredu svojih prava potrošača, ima pravo podnijeti prigovor tijelu za zaštitu potrošača nadležnom prema njegovom prebivalištu. Nakon ocjene prigovora, tijelo odlučuje o provođenju postupka zaštite potrošača. Tijela za zaštitu potrošača u prvom stupnju provode uredi glavnog grada i županije nadležni prema mjestu prebivališta potrošača, a njihove kontakt podatke možete pronaći ovdje:
Budimpešta Metropolitan Vladin ured Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 1117 Budimpešta, Prielle Kornélia utca 4/b. Poštanska adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-pošta: mistazgovedelem@bfkh.gov.hu Broj telefona: (1) 450-2598 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/budapest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Nadležnost: gradsko područje Budimpešte |
Odjel za zaštitu potrošača ureda vlade županije Pest Adresa: 1072 Budapest, Nagy Diófa u.10-12. Poštanska adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-pošta: fogyved@pest.gov.hu Broj telefona: 06 1 459 4843 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/pest/megye/szervezet/fogyasztovedelmi-foosztaly Nadležnost: okrug Pest |
Ured Vlade županije Bács-Kiskun Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 6000 Kecskemét, Szent István krt. 19/A. Poštanska adresa: 6001 Kecskemét, P.O. 189. E-pošta: mistaztovedelem@bacs.gov.hu Broj telefona: 06 76 795 710 Web stranica: https:// kormanyhivatalok/bacs-kiskun/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Nadležnost: Bács-Kisk un County |
Ured Vlade Baranjske županije Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. Poštanska adresa: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2. E-pošta: mistazgtovedelem@baranya.gov.hu Broj telefona: 06 72 795 398 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/baranya/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: Županija Baranya |
Ured Vlade županije Békés Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. Poštanska adresa: 5600 Békéscsaba, József Attila u. 2-4. E-pošta: fogyved@bekes.gov.hu Broj telefona: +36 66 546 150 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/bekes/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Nadležnost: Okrug Békés |
Ured za zaštitu potrošača županije Borsod-Abaúj-Zemplén Adresa: 3527 Miskolc, József Attila u 20. E-pošta: mistazgtovedelem@borsod.gov.hu Broj telefona: 06 46 795 779 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zem plen/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Nadležnost: Okrug Borsod-Abaúj-Zemplén |
Ured za zaštitu potrošača županije Csongrád-Csanád Adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. Poštanska adresa: 6722 Szeged, Rákóczi tér 1. E-pošta: mistazgtovedelem@csongrad.gov.hu Telefonski broj: 06 62 680 532 Web stranica: https: //kormanyhivatalok. hu/kormanyhivatalok/csongrad-csanad /megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: županija Csongrád-Csanád |
Ured za zaštitu potrošača okruga Fejér Adresa: 8000 Székesfehérvár, Honvéd utca 8. E-pošta: fogyved@fejer.gov.hu Broj telefona: +36 22 501 751 Web stranica: https:// kormanyhivatalok/fejer/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki -engedelyezesi -meresugyi-es Nadležnost: okrug Fejér |
Győr-Moson-Sopron županijski ured Ured za zaštitu potrošača Adresa: 9022 Győr, Türr István ulica. 7. E-pošta: győrztóvedelem@gyor.gov.hu Broj telefona: +36 96 795 950 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/gyor-moson-sopron/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: Győr- Županija Moson-Sopron |
Odjel za zaštitu potrošača Ureda vlade okruga Hajdú-Bihar : 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. Poštanska adresa: 4025 Debrecen, Széchenyi utca 46. E-pošta: mistazgovedelem@hajdu.gov.hu Broj telefona: 06 52 533 924 Faks: 06 52 504 105 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/hajdu-bihar/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: okrug Hajdú-Bihar |
Ured vlade okruga Heves Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 3300 Eger, Kossuth L. u. 9. Poštanska adresa: 3301 Eger, Pf. 216. E-pošta: fogyved@heves.gov.hu Broj telefona: 06 (36) 515-469 Faks: 06 (36) 516-040 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/heves/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Ju risdikcija: županija Heves |
Jász-Nagykun-Szolnok županijski ured Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 5000 Szolnok, Indóház u. 8. E-pošta: jasz.fogyved@jasz.gov.hu Broj telefona: 56/795-165 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/jasz-nagykun-szolnok/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi Nadležnost: Jász-Nagykun -Okrug Szolnok |
Ured za zaštitu potrošača županije Komárom-Esztergom Adresa: 2800 Tatabánya, Bárdos László utca 2. E-pošta: mistazgovedelem.meff@komarom.gov.hu Telefonski broj: (34) 309-303 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/komarom-esztergom/megy e/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Nadležnost: županija Komárom-Esztergom |
Adresa Ureda za zaštitu potrošača županije Nógrád : 3100 Salgótarján, Karancs út 54. E-pošta: fogyved@nograd.gov.hu Broj telefona: 06 32 511 116 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/nograd/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engede lyezesi-es-fogyasztovedelmi Nadležnost: Nógrádska županija |
Adresa Ureda za zaštitu potrošača županije Somogy : 7400 Kaposvár, Vásártéri út 2. E-pošta: mistazgovedelem@somogy.gov.hu Broj telefona: 06 82 510 868 Web stranica: https:// kormanyhivatalok/somogy/megye/szervezet/kozlekedesi-mus zaki -engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: okrug Somogy |
Szabolcs-Szatmár-Bereg županijski ured Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 4400 Nyíregyháza, Hatzel tér 10. Poštanska adresa: 4401 Nyíregyháza, Pf. 77. E-pošta: mistazgovedelem@szabolcs.gov.hu Broj telefona: 06 42 500 694 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/szabolcs-szatmar-bereg/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es Nadležnost: Szabolcs-S županija zatmár-Bereg |
Ured za zaštitu potrošača okruga Tolna Adresa: 7100 Szekszárd, Kiskorzó tér 3. E-pošta: mistazgovedelem@tolna.gov.hu Telefonski broj: (74) 795-384 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/tolna/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedely ezesi-meresugyi-es Nadležnost: okrug Tolna |
Ured županijske vlade Vas Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 9700 Szombathely, Wesselényi u. 7. Poštanska adresa: 9702 Szombathely, P.O. 24. E-pošta: mistazgovedelem@vas.gov.hu Broj telefona: +36/70-705-1435 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/vas/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-meresugyi-es Nadležnost: Okrug Vas |
Ured za zaštitu potrošača županije Veszprém Adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. Poštanska adresa: 8200 Veszprém, Kistó utca 1. E-pošta: mistazgovedelem@veszprem.gov.hu Telefonski broj: +36 88 550 510 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivata lok/veszprem/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Nadležnost: okrug Veszprém |
Ured Vlade Zalske županije Odjel za zaštitu potrošača Adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. Poštanska adresa: 8900 Zalaegerszeg, Pintér Máté u. 22. E-pošta: mistazgovedelem.zala@zala.gov.hu Broj telefona: +36 92 510 530 Web stranica: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/zala/megye/szervezet/kozlekedesi-muszaki-engedelyezesi-es-fogyasztovedelmi Nadležnost: Okrug Zala |
Sudski postupak
Kupac ima pravo ostvariti svoje potraživanje koje proizlazi iz potrošačkog spora pred sudom u građanskom postupku u skladu sa Zakonom V iz 2013. o Građanskom zakoniku i Zakonom CXXX iz 2016. o Zakonu o građanskom postupku. prema odredbama zakona.
Postupak nagodbenog vijeća
Ako odbijemo Vaš prigovor potrošača, imate se pravo obratiti Nagodbenom vijeću nadležnom prema Vašem prebivalištu ili boravištu, odnosno onom koje ste naveli u zahtjevu. Uvjet za pokretanje postupka nagodbenog vijeća je da potrošač pokuša riješiti spor izravno s dotičnim poduzetnikom.
Tijelo za mirenje – osim ako potrošač ne zatraži osobno saslušanje – održava saslušanje online, bez osobne prisutnosti, putem elektroničkog uređaja koji istovremeno omogućuje audio i video prijenos (u daljnjem tekstu: online saslušanje).
Poduzeće je dužno surađivati u postupku nagodbenog vijeća, te smo u tom okviru dužni dostaviti svoj odgovor nagodbenom vijeću u roku na koji nas nagodbeno vijeće pozove. Uz iznimku primjene Uredbe (EU) br. 524/2013 Europskog parlamenta i Vijeća od 21. svibnja 2013. o internetskom rješavanju potrošačkih sporova i izmjeni Uredbe (EZ) br. 2006/2004 i Direktive 2009/22/EZ, poduzetnik osigurava sudjelovanje osobe ovlaštene za sklapanje nagodbe na ročištu. Ovlašteni predstavnik društva za sklapanje nagodbe mora sudjelovati online u online ročištu. Ako potrošač zatraži osobno saslušanje, predstavnik tvrtke ovlašten za sklapanje nagodbe mora barem sudjelovati u saslušanju putem interneta.
Više informacija o odborima za nagodbu dostupno je ovdje: https://www.bekeltetes.hu
Kontakt podaci mjesno nadležnih tijela za mirenje:
Budimpeštansko vijeće za nagodbu Sjedište: Budimpešta Područje nadležnosti: Budimpešta Kontakt: Adresa: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. izd. 111. Poštanska adresa: 1253 Budapest, P.O. Box:10. Broj telefona: 06-1-488-2131 E-pošta: bekelteto.testulet@bkik.hu Web stranica: bekeltet.bkik.hu |
Sjedište nagodbenog vijeća Baranjske županije : Pečuh Područje nadležnosti: Baranjska županija, Županija Somogy, Županija Tolna Kontakt podaci: Adresa: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Broj telefona: 06-72-507-154 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu Web stranica: baranyabekeltetes.hu |
Sjedište odbora za nagodbu županije Borsod-Abaúj-Zemplén : Miskolc Područje nadležnosti: županija Borsod-Abaúj-Zemplén, županija Heves, županija Nógrád Kontakt podaci: Adresa: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Broj telefona: 06-46-501-090, 06-46-501-091 E-mail: bekeltetes@bokik.hu Web stranica: bekeltetes.borsodmegye.hu |
Sjedište Odbora za nagodbu županije Csongrád-Csanád : Szeged Područje nadležnosti: županija Békés, županija Bács-Kiskun, županija Csongrád-Csanád Kontakt: Adresa: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12 (prikaz, ostalo). Broj telefona: 06-62/549-392 E-mail: bekelteto.testulet@cskik.hu Web stranica: bekeltetes-csongrad.hu |
Sjedište odbora za nagodbu županije Fejér : Székesfehérvár Područje nadležnosti: županija Fejér, županija Komárom-Esztergom, županija Veszprém Kontakt podaci: Adresa: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétáter 4-6. Broj telefona: 06-22-510-310 E-mail: bekeltetes@fmkik.hu Web stranica: www.bekeltetesfejer.hu |
Sjedište odbora za nagodbu županije Győr-Moson-Sopron : Győr Područje nadležnosti: županija Győr-Moson-Sopron, županija Vas, županija Zala Kontakt podaci: Adresa: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Broj telefona: 06-96-520-217 E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu Web stranica: bekeltetesgyor.hu |
Sjedište vijeća za nagodbu županije Hajdú-Bihar : Debrecen Područje nadležnosti: županija Jász-Nagykun-Szolnok, županija Hajdú-Bihar, županija Szabolcs-Szatmár-Bereg Kontakt podaci: Adresa: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15 (prikaz, ostalo). Broj telefona: 06-52-500-710, +36 52 500 745 E-pošta: bekelteto@hbkik.hu Web stranica: hbmbekeltetes.hu |
Sjedište Odbora za nagodbu okruga Pešta : Budimpešta Područje nadležnosti: Okrug Pešta Kontakt podaci: Adresa: 1055 Budapest, Balassi Bálint u. 25. IV/2. Broj telefona: 06-1-792-7881 E-pošta: pmbekelteto@pmkik.hu Web stranica: panaszrendezes.hu |
Postupak Nagodbenog vijeća za osobe koje se ne smatraju potrošačima
Prema Zakonu o zaštiti potrošača, potrošač je građanska organizacija, vjerska pravna osoba, višestambena zajednica, stambena zadruga koja djeluje u svrhe izvan svog samostalnog zanimanja i gospodarske djelatnosti, koja kupuje, naručuje, prima, koristi, koristi robu ili je primatelj trgovačkih priopćenja ili ponuda u vezi s robom, a smatra se potrošačem u postupku Nagodbenog vijeća.
Arbitražno vijeće ovlašteno je provjeriti i ispitati postojanje potrošačke kvalitete. Na poslovnik se primjenjuje pravilnik koji donosi Nagodbeno vijeće.
Ostale recenzije
- Recenzije koje se pojavljuju na "recenzijama o nama" i "stranicama proizvoda" sva su mišljenja stvarnih kupaca.
- Svoju recenziju možete poslati na stranici kojoj možete pristupiti putem jedinstvene veze poslane na adresu e-pošte koju ste naveli prilikom kupnje.
- Korisnici imaju 30 kalendarskih dana da to učine nakon primitka paketa.
- Poslane recenzije pojavit će se odmah nakon slanja, bez moderiranja ili posebnog dopuštenja.
- Naknadno moderiranje od strane administratora će se održati ako mišljenje opisano u poslanoj recenziji ne odražava stvarnost. Moderacija se neće održati samo zato što je recenzija negativna.
- Kupac ima mogućnost izmjene ocjene koju je poslao putem naše korisničke službe.
- Koristimo metodu izračuna neponderirane aritmetičke sredine za sažetak ocjena.
- Na kraju recenzije recenzent može odlučiti želi li da se njegova recenzija prikazuje kao "Anonimna", s punim imenom ili prezimenom ili sa skraćenim prezimenom i punim imenom.
Korištenje web stranice
Za kupnju nije potrebna registracija.
Odabir proizvoda
Klikom na kategorije proizvoda na web stranici možete odabrati željenu skupinu proizvoda i unutar nje pojedinačnu Robu. Klikom na svaki proizvod pronaći ćete fotografiju proizvoda, broj artikla, opis i cijenu. Prilikom kupnje morate platiti cijenu navedenu na web stranici.
Dodaj u košaricu
Nakon odabira proizvoda, možete kliknuti gumb "Dodaj u košaricu" kako biste stavili bilo koji broj proizvoda u košaricu bez ikakve obveze kupnje ili plaćanja, jer stavljanje proizvoda u košaricu ne predstavlja ponudu.
Preporučamo da Robu dodate u svoju košaricu čak i ako niste sigurni želite li Robu kupiti, jer ćete tako jednim klikom vidjeti koju ste Robu u tom trenutku odabrali, te je moći pregledavati i uspoređivati na jednom ekranu. Sadržaj Košarice se može slobodno mijenjati do finalizacije narudžbe - dok se ne pritisne gumb "Završi narudžbu" - možete ukloniti bilo koju Robu iz Košarice, dodati novu Robu u Košaricu ili promijeniti željenu količinu.
Ako odabrani proizvod stavite u košaricu, pojavit će se poseban prozor s tekstom "Proizvod dodan u košaricu". Ukoliko ne želite odabrati više proizvoda kliknite na gumb "Nastavi u košaricu"! Želite li ponovno pregledati odabrani proizvod ili dodati drugi proizvod u košaricu, kliknite na gumb "Natrag na proizvod"!
Pogledaj košaricu
Dok koristite web stranicu, u svakom trenutku možete provjeriti sadržaj svoje košarice klikom na ikonu "Pogledaj košaricu" na vrhu web stranice. Ovdje imate opciju ukloniti odabranu robu iz košarice ili promijeniti količinu robe. Nakon izmjene, sustav će prikazati informacije koje odgovaraju podacima koje ste promijenili, uključujući cijenu Robe dodane u košaricu.
Ukoliko ne želite odabrati dodatne Proizvode i dodati ih u košaricu, možete nastaviti s kupnjom klikom na gumb "Pristupi na blagajnu".
Unesite podatke o kupcu
Nakon pritiska na gumb "Pristupi na blagajnu", prikazat će se sadržaj košarice i ukupna kupoprodajna cijena koju morate platiti ako kupite Robu koju ste odabrali. U polju "Načini dostave" potrebno je naznačiti želite li naručenu robu preuzeti osobno (osobno preuzimanje) ili zatražiti dostavu. U slučaju dostave, sustav označava naknadu za dostavu koju ste dužni platiti prilikom narudžbe.
U tekstualni okvir "Detalji narudžbe" možete unijeti svoje puno ime, adresu, adresu e-pošte i broj telefona. Sustav automatski pohranjuje podatke unesene u tekstualni okvir "Detalji narudžbe" u tekstualni okvir "Načini dostave". Ako želite da vaša narudžba bude otpremljena na drugu adresu, kliknite gumb "Navedite drugu adresu za dostavu". U tekstualni okvir "Bilješka o narudžbi administratoru" možete unijeti dodatne informacije koje želite.
Pregled narudžbi
Nakon što ispunite gornja tekstualna polja, možete nastaviti proces naručivanja klikom na gumb "Nastavi na sljedeći korak" ili možete izbrisati/ispraviti do sada unesene podatke klikom na gumb "Uredi". Na sadržaj košarice možete se vratiti klikom na gumb "Uredi košaricu". Kada kliknete gumb "Spremi", bit ćete prebačeni na stranicu "Načini plaćanja". Ovdje možete vidjeti sažetak podataka koje ste prethodno unijeli, uključujući sadržaj košarice, podatke o korisniku, naplati i otpremi te iznos koji morate platiti (ovdje ne možete promijeniti te podatke, osim ako kliknete gumb "Uredi").
Finalizacija narudžbe (izrada ponude)
Ako ste zadovoljni da sadržaj košarice odgovara Robi koju želite naručiti i da su vaši podaci točni, svoju narudžbu možete dovršiti klikom na gumb " Naruči ". Podaci navedeni na web stranici ne predstavljaju ponudu za sklapanje ugovora od strane Prodavatelja. Za narudžbe koje podliježu ovim OU smatrate se ponuditeljem.
Pritiskom na gumb " Naruči " izričito potvrđujete da se vaša ponuda smatra izvršenom te da vaša izjava - ako je potvrdi Prodavatelj u skladu s ovim Općim uvjetima - podrazumijeva obvezu plaćanja. Prodavatelj je dužan Kupcu odmah elektronički potvrditi primitak narudžbe. Ukoliko ovu potvrdu Kupac ne zaprimi u očekivanom roku ovisno o vrsti usluge, a najkasnije 48 sati od dana slanja narudžbe Kupca, Kupac se oslobađa obveze davanja ponude ili ugovorne obveze.
Obrada narudžbi, sklapanje ugovora
Narudžbe se obrađuju u dvije faze. Imate mogućnost naručiti u bilo kojem trenutku. Najprije ćete primiti automatsku potvrdu vaše narudžbe, koja samo bilježi činjenicu da je vaša narudžba zaprimljena putem web stranice, ali ta potvrda ne predstavlja prihvaćanje vaše ponude. Ako primijetite da automatska potvrdna e-pošta sadržava vaše podatke netočno (npr. ime, adresa za dostavu, telefonski broj itd.), dužni ste nas o tome odmah obavijestiti e-poštom, uz navođenje točnih podataka. Ako ne primite automatsku potvrdu e-pošte u roku od 24 sata od slanja narudžbe, kontaktirajte nas jer je moguće da vaša narudžba nije primljena u naš sustav zbog tehničkih razloga.
Nakon slanja ponude, Prodavatelj će potvrditi Vašu ponudu drugom e-poštom. Ugovor je sklopljen kada Vam e-mail potvrde koji je poslao Prodavatelj postane dostupan u Vašem sustavu e-pošte (druga potvrda, prihvaćanje ponude).
Načini prikupljanja, naknade za prikupljanje, načini plaćanja
Informacije o načinima dostave i plaćanja možete pronaći na ovoj stranici.
Rok završetka
U slučaju Kupca koji je potrošač, osim ako se Ugovorne strane drugačije ne dogovore, Prodavatelj je dužan Robu staviti Kupcu na raspolaganje bez odgađanja, a najkasnije u roku od trideset dana nakon sklapanja ugovora.
Na temelju navedenog, opći rok isporuke za narudžbu je maksimalno 30 dana od datuma potvrde narudžbe . Prodavatelj će dostaviti informacije o svim rokovima isporuke koji se mogu razlikovati od ovoga (ali ne dulji od 30 dana) za svaki način isporuke.
U slučaju kašnjenja od strane Prodavatelja, Kupac ima pravo poduzeti radnje protiv Prodavatelja u skladu sa Zakonom V iz 2013. o Građanskom zakoniku.
Zadržavanje prava, klauzula o vlasništvu
Ako ste prethodno naručili Robu, ali je niste primili tijekom isporuke (osim slučajeva kada ste iskoristili svoje pravo na odustajanje), ili je Roba vraćena Prodavatelju sa statusom neisporučive, Prodavatelj će ispunjenje narudžbe uvjetovati plaćanjem unaprijed kupoprodajne cijene i troškova dostave.
Prodavatelj može zadržati isporuku Robe sve dok se ne uvjeri da je plaćanje Robe uspješno izvršeno korištenjem rješenja elektroničkog plaćanja (uključujući slučaj kada, u slučaju Robe plaćene bankovnim prijenosom, Kupac prenese kupoprodajnu cijenu u valuti svoje države članice, a Prodavatelj ne primi puni iznos kupoprodajne cijene i naknade za dostavu zbog tečaja, bankovnih provizija i troškova). Ukoliko cijena Robe nije plaćena u cijelosti, Prodavatelj može pozvati Kupca radi nadoplate kupoprodajne cijene.
Prodaja u inozemstvu
Prodavatelj ne pravi razliku između kupaca unutar Mađarske i onih izvan Europske unije prilikom korištenja web stranice. Osim ako nije drugačije navedeno u ovim Općim uvjetima, Prodavatelj osigurava isporuku/prijem naručene Robe unutar teritorija Mađarske.
Odredbe ovih Općih uvjeta odnose se i na kupnju izvan Mađarske, pod uvjetom da je, temeljem odredaba relevantne uredbe, kupac u smislu ove točke potrošač koji je državljanin države članice ili ima prebivalište u državi članici ili tvrtka koja ima sjedište u državi članici i kupuje robu ili koristi usluge unutar Europske unije isključivo za krajnju upotrebu, ili djeluje s tom namjerom. Potrošač je fizička osoba koja djeluje u svrhu koja je izvan okvira njegove trgovačke, industrijske, obrtničke ili profesionalne djelatnosti.
Jezik komunikacije i kupnje je prvenstveno mađarski; Prodavatelj nije dužan komunicirati s Kupcem na jeziku države članice Kupca.
Prodavatelj nije dužan pridržavati se bilo kakvih izvanugovornih zahtjeva, kao što su označavanje ili zahtjevi specifični za sektor, koji su navedeni u nacionalnom pravu Kupčeve države članice u vezi s relevantnom Robom, niti obavijestiti Kupca o takvim zahtjevima.
Osim ako nije drugačije navedeno, Prodavatelj primjenjuje mađarski PDV na svu robu.
Kupac može ostvariti svoja prava sukladno ovim Općim uvjetima.
Ukoliko se koristi rješenje elektroničkog plaćanja, plaćanje će se izvršiti u valuti koju odredi Prodavatelj,
Prodavatelj može zadržati isporuku Robe sve dok se ne uvjeri da je plaćanje cijene Robe i naknade za dostavu uspješno i u cijelosti izvršeno korištenjem rješenja za elektroničko plaćanje (uključujući slučaj kada, u slučaju Robe plaćene bankovnim prijenosom, Kupac prenese kupoprodajnu cijenu (naknadu za dostavu) u valuti svoje države članice, a Prodavatelj ne primi puni iznos kupoprodajne cijene zbog tečaja, bankovnih provizija i troškova). Ukoliko cijena Robe nije plaćena u cijelosti, Prodavatelj može pozvati Kupca radi nadoplate kupoprodajne cijene.
Kako bi isporučio Robu, Prodavatelj kupcima koji nisu iz Mađarske pruža iste mogućnosti dostave kao i Mađarski kupci.
Ako Kupac može zahtijevati isporuku Robe na područje Mađarske ili na područje bilo koje druge države članice Europske unije prema Općim uvjetima, kupac koji nije iz Mađarske to također može zahtijevati bilo kojim od načina dostave navedenih u Općim uvjetima.
Ako Kupac može odabrati osobno preuzimanje Robe od Prodavatelja u skladu s OU, ovu opciju mogu koristiti i kupci izvan Mađarske.
U suprotnom, Kupac može zahtijevati da se Roba otpremi u inozemstvo o svom trošku. Mađarski kupci nemaju ovo pravo.
Prodavatelj ispunjava narudžbu nakon plaćanja naknade za dostavu Ukoliko Kupac ne plati naknadu za dostavu Prodavatelju ili ne organizira vlastitu dostavu do unaprijed dogovorenog datuma, Prodavatelj će raskinuti ugovor i vratiti Kupcu unaprijed plaćenu kupoprodajnu cijenu.
Informacije za potrošače
Informacije o pravu potrošača kupca na odustanak
Za potrošače, Građanski zakonik. 8:1. Prema stavku 1. točki 3. kvalificira se samo fizička osoba koja djeluje izvan svog zvanja, samostalnog zanimanja ili poslovne djelatnosti, pa pravne osobe ne mogu ostvariti pravo na odustanak bez obrazloženja!
Potrošač podliježe odredbama 45/2014. (II. 26.) Vlada. Prema Odjeljku 20 Uredbe, imate pravo odustati bez navođenja razloga. Potrošač ima pravo na odustanak
aa) roba,
b) u slučaju prodaje više roba, zadnja isporučena roba,
c) u slučaju robe koja se sastoji od više stavki ili komada, zadnja isporučena stavka ili komad,
ad) ako se roba mora redovno isporučivati u određenom roku, prva usluga se može izvršiti u roku od 14 dana od datuma primitka od strane potrošača ili treće strane koju on odredi , osim prijevoznika.
Potrošač ili treća strana osim prijevoznika koju odredi potrošač može ostvariti ovo pravo u roku od 14 kalendarskih dana od datuma primitka robe .
Odredbe ove klauzule ne utječu na pravo potrošača na ostvarivanje prava na odustanak navedeno u ovoj klauzuli tijekom razdoblja između datuma sklapanja ugovora i datuma primitka Robe.
Ako je potrošač dao ponudu za sklapanje ugovora, potrošač ima pravo povući ponudu prije sklapanja ugovora, čime prestaje obvezujuće narav ponude za sklapanje ugovora.
Ako Prodavatelj nije obavijestio potrošača o roku i drugim uvjetima za ostvarivanje prava na odustanak (posebno onima navedenima u Odjeljku 22. Uredbe Vlade), kao io obrascu izjave u Prilogu 2, rok za odustanak od ugovora produljit će se za 12 mjeseci. Ako je Prodavatelj potrošaču dostavio informaciju o ostvarivanju prava na odustanak u roku od 12 mjeseci od isteka roka za odustanak, rok za odustanak ili raskid istječe 14. dana od dostave te informacije.
Izjava o povlačenju, ostvarivanje prava potrošača na povlačenje ili raskid
Potrošač podliježe odredbama 45/2014. (II. 26.) Vlada. Svoje pravo iz članka 20. Uredbe možete ostvariti jasnom izjavom u tom smislu ili korištenjem predloška izjave koji se može preuzeti s internetske stranice.
Valjanost potrošačeve izjave o odustajanju
Smatra se da je pravo na odustanak iskorišteno u roku ako potrošač u roku pošalje svoju izjavu.
U slučaju pisanog povlačenja ili raskida, dovoljno je poslati izjavu o povlačenju ili raskidu u roku.
Potrošač snosi teret dokazivanja da je iskoristio svoje pravo na odustanak u skladu s ovom odredbom.
Prodavatelj je dužan potvrditi potrošačevu izjavu o odustajanju na elektroničkom mediju nakon primitka.
Obveze Prodavatelja u slučaju odustajanja potrošača
Prodavateljeva obveza povrata novca
Ako potrošač podliježe odredbama 45/2014. (II. 26.) Vlada. povuče iz ugovora u skladu s Odjeljkom 22. Uredbe, Prodavatelj će vratiti puni iznos koji je potrošač platio kao naknadu, uključujući troškove nastale u vezi s izvršenjem, uključujući naknadu za dostavu, najkasnije četrnaest dana nakon što je saznao za povlačenje. Imajte na umu da se ova odredba ne odnosi na dodatne troškove nastale odabirom načina prijevoza koji nije najjeftiniji standardni način prijevoza.
Način Prodavateljeve obveze povrata novca
45/2014. (II. 26.) Vlada. U slučaju odustajanja ili raskida ugovora u skladu s Odjeljkom 22. Uredbe, Prodavatelj će potrošaču vratiti iznos koji duguje na isti način na koji je potrošač koristio način plaćanja. Uz izričitu suglasnost potrošača, Prodavatelj može upotrijebiti drugi način plaćanja za povrat novca, ali potrošaču zbog toga ne smije naplatiti nikakve dodatne naknade. Prodavatelj nije odgovoran za bilo kakvo kašnjenje uzrokovano netočnim i/ili netočnim brojem bankovnog računa ili poštanske adrese koju je naveo potrošač.
Dodatni troškovi
Ako potrošač izričito odabere način prijevoza koji nije najjeftiniji standardni način prijevoza, Prodavatelj nije dužan nadoknaditi nastale dodatne troškove. U tom slučaju dužni smo izvršiti povrat do iznosa navedenih općih troškova dostave.
Pravo zadržavanja
Prodavatelj može zadržati iznos koji duguje potrošaču dok potrošač ne vrati Robu ili ne dokaže bez sumnje da je vraćena; uzet će se u obzir raniji od ta dva datuma. Ne možemo prihvatiti pošiljke poslane pouzećem ili kurirskom službom.
U slučaju odustajanja ili prestanka obveza potrošača
Povrat robe
Ako potrošač podliježe odredbama Zakona 45/2014. (II. 26.) Vlada. odustane od ugovora u skladu s točkom 22. Uredbe, dužan je robu vratiti odmah, a najkasnije u roku od četrnaest dana od obavijesti o odustajanju ili je predati Prodavatelju ili osobi koju je Prodavatelj ovlastio za primitak Robe. Povrat se smatra izvršenim u roku ako potrošač pošalje Robu prije isteka roka.
Snosi izravne troškove povezane s povratom Robe
Potrošač snosi izravne troškove povrata Robe. Roba se mora vratiti na adresu Prodavatelja. Ako Prodavatelj Robu prodaje i u poslovnom prostoru, a potrošač svoje pravo na odustanak ostvari osobno u poslovnom prostoru obrta, ima pravo istovremeno vratiti robu u obrt. Ako potrošač raskine ugovor o pružanju usluga sklopljen izvan poslovnog prostora ili između udaljenih strana nakon početka izvršenja, dužan je poduzeću platiti naknadu razmjernu pruženoj usluzi do dana obavijesti o raskidu poduzeću. Iznos koji potrošač mora proporcionalno platiti utvrđuje se na temelju ukupnog iznosa naknade ugovorene u ugovoru, plus porez. Ako potrošač dokaže da je tako utvrđeni ukupni iznos previsok, razmjerni iznos izračunat će se na temelju tržišne vrijednosti usluga pruženih do dana raskida ugovora. Imajte na umu da ne možemo prihvatiti Robu vraćenu pouzećem ili poštom.
Obveza potrošača za amortizaciju
Potrošač je odgovoran za bilo kakvu amortizaciju koja proizlazi iz uporabe koja prelazi onu potrebnu za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcioniranja Robe.
Pravo na odustajanje ne može se ostvariti u sljedećim slučajevima:
Prodavatelj Vam izričito skreće pozornost da ne možete ostvariti pravo na odustajanje temeljem Uredbe Vlade 45/2014 (II.26.). Uredba § 29. U slučajevima iz stava (1):
- nakon što je usluga u potpunosti obavljena, međutim, ako ugovor stvara obvezu plaćanja za potrošača, na ovu se iznimku može pozvati samo ako je izvedba započela uz izričit prethodni pristanak potrošača i potrošačevu potvrdu da će izgubiti svoje pravo na odustanak čim tvrtka u potpunosti izvrši ugovor;
- u vezi s proizvodom ili uslugom na čiju cijenu ili naknadu poduzeće na financijskom tržištu ne može utjecati i podložna je mogućim fluktuacijama tijekom razdoblja navedenog za ostvarivanje prava na povlačenje;
- u slučaju Robe koja nije montažna i koja je proizvedena prema uputama potrošača ili na njegov izričiti zahtjev, ili u slučaju Robe koja je jasno prilagođena potrošaču;
- s obzirom na robu koja je kvarljiva ili ima kratak rok trajanja;
- u pogledu Robe u zatvorenoj ambalaži koja se ne može vratiti nakon otvaranja nakon isporuke iz zdravstvenih ili higijenskih razloga (Upozoravamo vas da u vezi s Robom u zatvorenoj ambalaži koja se ne može vratiti nakon otvaranja nakon isporuke iz zdravstvenih ili higijenskih razloga, uporaba potrebna za utvrđivanje prirode, svojstava i funkcioniranja Robe rezultira gubitkom prava na odustanak.);
- u pogledu Robe koja je, po svojoj prirodi, neodvojivo pomiješana s drugom Robom nakon isporuke;
- za alkoholno piće čija stvarna vrijednost ovisi o tržišnim kolebanjima na način na koji poduzeće ne može utjecati, a čiju su cijenu ugovorile stranke prilikom sklapanja kupoprodajnog ugovora, ali je ugovor ispunjen tek nakon isteka tridesetog dana od sklapanja;
- u slučaju poslovnog ugovora u kojem poduzeće posjećuje potrošača na izričit zahtjev potrošača radi obavljanja hitnih popravaka ili radova održavanja;
- u vezi s prodajom i kupnjom zapečaćenih audio ili video zapisa i kopija računalnog softvera, ako je potrošač otvorio ambalažu nakon dostave;
- u pogledu novina, časopisa i časopisa, osim ugovora o pretplati;
- kod ugovora sklopljenih na javnoj dražbi;
- kod ugovora o pružanju usluga smještaja, osim usluga stanovanja, prijevoza, iznajmljivanja automobila, ugostiteljskih usluga ili usluga povezanih s aktivnostima u slobodno vrijeme, ako je ugovorom određen rok ili rok;
- u pogledu digitalnog sadržaja dostavljenog na nematerijalnom mediju, ako je Prodavatelj započeo s izvođenjem uz izričitu prethodnu suglasnost potrošača, a potrošač je istovremeno izjavio da prihvaća činjenicu da će izgubiti pravo na odustanak nakon početka izvođenja, a obrt je potrošaču poslao potvrdu.
Informacije o jamstvima za proizvode i jamstvima o jamstvu sukladnosti robe u odnosu na potrošačke ugovore
Ovaj dio informacija za potrošače temelji se na Uredbi Vlade 45/2014 (II.26.). Na temelju ovlaštenja iz Odjeljka 11. (5) Vladine Uredbe br. 45/2014 (II.26.) pripremljene uzimajući u obzir Dodatak 3. Uredbe
Informacije o potrošačima odnose se isključivo na Kupce koji se smatraju potrošačima; pravila koja se primjenjuju na kupce koji se ne smatraju potrošačima uključena su u posebno poglavlje.
Zahtjevi za izvršenje u skladu s ugovorom kod potrošačkog ugovora
Zahtjevi za sukladnost s ugovorom općenito za robu koja se prodaje prema potrošačkim ugovorima i robu koja sadrži digitalni element
Roba i izvedba moraju biti u skladu sa zahtjevima Uredbe (EZ) br. 373/2021 u trenutku izvođenja. (VI.30.) Govt. zahtjevi navedeni u uredbi.
Da bi se izvedba smatrala u skladu s ugovorom, Roba koja je predmet ugovora mora
- mora udovoljavati opisu, količini, kvaliteti, vrsti i funkcionalnosti, kompatibilnosti, interoperabilnosti i drugim karakteristikama navedenim u ugovoru
- moraju biti prikladni za bilo koju namjenu koju odredi potrošač, a na koju je potrošač upozorio prodavatelja najkasnije prilikom sklapanja ugovora i koju je prodavatelj prihvatio
- mora imati svu dodatnu opremu, korisničke priručnike - uključujući upute za puštanje u rad, upute za instalaciju i korisničku podršku - navedene u ugovoru, i
- moraju osigurati ažuriranja navedena u ugovoru.
Kako bi se izvedba smatrala u skladu s ugovorom - nadalje - Roba koja je predmet ugovora
- moraju biti prikladni za svrhe propisane zakonom, tehničkim standardom ili, u nedostatku tehničkog standarda, primjenjivim kodeksom ponašanja za istu vrstu robe
- moraju imati količinu, kvalitetu, performanse i druge karakteristike koje potrošač može razumno očekivati - posebno u smislu funkcionalnosti, kompatibilnosti, pristupačnosti, kontinuiteta i sigurnosti - koje su uobičajene za robu iste vrste, uzimajući u obzir bilo koju javnu izjavu prodavatelja, njegovog predstavnika ili druge osobe uključene u distribucijski lanac u vezi s posebnim karakteristikama robe, posebno u oglasu ili na etiketi.
- moraju imati pribor i upute koje potrošač može razumno očekivati - uključujući pakiranje i upute za instalaciju - i
- moraju biti u skladu sa karakteristikama i opisom Robe koju je tvrtka predstavila kao uzorak, model ili stavila na raspolaganje kao probnu verziju prije sklapanja ugovora.
Roba ne mora biti u skladu s gornjom javnom izjavom ako Prodavatelj to dokaže
- nije poznavao javnu izjavu i nije je morao znati
- javna izjava je odgovarajuće ispravljena do trenutka sklapanja ugovora, ili
- javna izjava nije mogla utjecati na odluku ovlaštene osobe da sklopi ugovor.
Neispravno izvršenje ugovora o prodaji robe
Prodavatelj će izvršiti neispravnost ako je nedostatak robe rezultat nepravilne ugradnje, pod uvjetom da:
a) puštanje u pogon dio je kupoprodajnog ugovora i izvršio ga je Prodavatelj ili pod odgovornošću Prodavatelja; ili
b) instalaciju je morao izvršiti kupac, a nepravilna instalacija rezultat je nedostataka u uputama za instalaciju koje je dostavio Prodavatelj - ili, u slučaju robe koja sadrži digitalne elemente, pružatelj digitalnog sadržaja ili digitalne usluge.
Ako je, prema kupoprodajnom ugovoru, robu stavio u rad prodavatelj ili se stavljanje u rad odvija pod odgovornošću prodavatelja, smatrat će se da je prodavatelj izvršio izvršenje kada je puštanje u rad dovršeno.
Ako, u slučaju robe koja sadrži digitalne elemente, kupoprodajni ugovor predviđa kontinuirano pružanje digitalnog sadržaja ili digitalne usluge tijekom određenog vremenskog razdoblja, Prodavatelj je odgovoran za nedostatak robe povezan s digitalnim sadržajem, ako se nedostatak pojavi u roku od dvije godine od isporuke robe u slučaju kontinuiranog pružanja u razdoblju ne dužem od dvije godine; ili se javlja ili postaje prepoznatljiv.
Zahtjevi za sukladnost s ugovorom za robu koja sadrži digitalne elemente koja se prodaje na temelju potrošačkog ugovora
U slučaju robe koja sadrži digitalne elemente, Prodavatelj mora osigurati da potrošač bude obaviješten o ažuriranjima digitalnog sadržaja robe ili digitalne usluge povezane s njima, uključujući sigurnosna ažuriranja, koja su neophodna za održavanje sukladnosti robe s ugovorom, te mora osigurati da ih potrošač primi.
Prodavatelj je dužan ažuriranje učiniti dostupnim ako je kupoprodajni ugovor
- pruža jednokratnu isporuku digitalnog sadržaja ili digitalne usluge, onda to potrošač može razumno očekivati, uzimajući u obzir vrstu i svrhu robe i digitalnih elemenata, pojedinačne okolnosti i prirodu ugovora; ili
- Ako digitalni sadržaj predviđa kontinuirano pružanje tijekom određenog razdoblja, tada u slučaju kontinuiranog pružanja koje ne prelazi dvije godine, mora se pružati za razdoblje od dvije godine od datuma isporuke robe.
Ako potrošač ne uspije instalirati dostupna ažuriranja u razumnom roku, Prodavatelj neće biti odgovoran za bilo kakav nedostatak na robi ako je rezultat isključivo neprimjenjivanja relevantnog ažuriranja, pod uvjetom da:
a) Prodavatelj je obavijestio potrošača o dostupnosti ažuriranja i posljedicama ako ga potrošač ne instalira; i
b) neuspjeh potrošača da instalira ažuriranje ili neispravna instalacija ažuriranja od strane potrošača nije posljedica nedostatka u uputama za instalaciju koje je dostavio Prodavatelj.
Neispravna izvedba se ne može utvrditi ako je potrošač u trenutku sklapanja ugovora bio izričito upoznat da se određeno svojstvo robe razlikuje od ovdje opisanog, te je tu razliku potrošač posebno i izričito prihvatio u trenutku sklapanja kupoprodajnog ugovora.
Zahtjevi za izvršenje ugovora u slučaju prodaje digitalnog sadržaja koji se prodaje na temelju potrošačkog ugovora
Prodavatelj osigurava ili isporučuje digitalni sadržaj potrošaču. Osim ako se strane drugačije ne dogovore, Prodavatelj će potrošaču bez nepotrebnog odgađanja nakon sklapanja ugovora pružiti digitalni sadržaj u posljednjoj dostupnoj verziji u trenutku sklapanja ugovora.
Usluga se smatra pruženom kada je digitalni sadržaj ili bilo koje rješenje potrebno za pristup ili prikladno za preuzimanje isporučeno potrošaču ili fizičkom ili virtualnom uređaju koji je potrošač odabrao za tu svrhu.
Prodavatelj mora osigurati da potrošač bude obaviješten i da prima ažuriranja digitalnog sadržaja, uključujući sigurnosna ažuriranja, koja su neophodna za održavanje sukladnosti digitalnog sadržaja ili digitalne usluge s ugovorom.
Ako je ugovorom predviđena kontinuirana isporuka digitalnog sadržaja tijekom određenog vremenskog razdoblja, sukladnost izvedbe u pogledu digitalnog sadržaja mora se osigurati tijekom cijelog trajanja ugovora.
Ako potrošač ne uspije instalirati ažuriranja koja je osigurao Prodavatelj u razumnom roku, Prodavatelj neće biti odgovoran za bilo kakav neuspjeh usluge ako je rezultat isključivo neprimjenjivanja relevantnog ažuriranja, pod uvjetom da
- Prodavatelj je obavijestio potrošača o dostupnosti ažuriranja i posljedicama ako ga potrošač ne instalira; i
- Neuspjeh kupca da instalira ažuriranje ili neispravna instalacija ažuriranja od strane potrošača nije posljedica nedostatka u uputama za instalaciju koje je dostavio Prodavatelj.
Ne može se utvrditi neispravna izvedba ako je potrošač u trenutku sklapanja ugovora bio izričito upoznat da pojedina značajka digitalnog sadržaja odstupa od ovdje navedenih zahtjeva, a potrošač je to odstupanje posebno i izričito prihvatio u trenutku sklapanja ugovora.
Smatrat će se da je Prodavatelj postupio neispravno ako je nedostatak usluge digitalnog sadržaja rezultat njegove nepravilne integracije u digitalno okruženje potrošača, pod uvjetom da:
- integraciju digitalnog sadržaja izvršio je prodavatelj ili je integracija provedena pod odgovornošću prodavatelja; ili
- potrošač mora integrirati digitalni sadržaj, a nepravilna integracija uzrokovana je nedostacima u uputama za integraciju koje je dostavio Prodavatelj.
Ako je ugovorom predviđeno neprekidno pružanje digitalnog sadržaja ili digitalne usluge tijekom određenog vremenskog razdoblja, Prodavatelj je odgovoran za nedostatak digitalnog sadržaja ako se nedostatak pojavi ili postane vidljiv tijekom razdoblja navedenog u ugovoru.
Ako je ugovorom predviđena jedna usluga ili niz pojedinačnih servisnih radnji, pretpostavlja se, dok se ne dokaže suprotno, da je nedostatak koji je potrošač prepoznao u roku od godinu dana od dana izvršenja već postojao u trenutku izvršenja. Međutim, neće se smatrati da je Prodavatelj postupio neispravno ako dokaže da digitalno okruženje potrošača nije kompatibilno s tehničkim zahtjevima digitalnog sadržaja ili digitalne usluge te je o tome obavijestio potrošača na jasan i razumljiv način prije sklapanja ugovora.
Potrošač je dužan surađivati s Prodavateljem kako bi Prodavatelj - koristeći tehnički raspoloživa sredstva i koja zahtijevaju najmanju intervenciju potrošača - mogao provjeriti je li uzrok greške digitalno okruženje potrošača. Ako potrošač ne ispuni ovu obvezu suradnje, nakon što ga je Prodavatelj prije sklapanja ugovora o toj obvezi obavijestio na jasan i razumljiv način, teret dokazivanja je na potrošaču.
- nedostatak otkriven unutar jedne godine od izvršenja već je postojao u trenutku izvršenja, ili
- usluga na koju je utjecao nedostatak otkriven tijekom ugovornog razdoblja nije bila u skladu s ugovorom tijekom razdoblja obavljanja usluge prema ugovoru.
Jamstvo
U kojim slučajevima možete ostvariti pravo na jamstvo?
U slučaju neispravne izvedbe od strane prodavatelja, možete podnijeti zahtjev za jamstvo protiv prodavatelja prema Građanskom zakoniku, au slučaju potrošačkog ugovora, prema Uredbi Vlade 373/2021 (VI.30.). prema pravilima uredbe.
Koja prava imate na temelju jamstvenog zahtjeva?
Možete – po vlastitom izboru – postaviti sljedeće jamstvene zahtjeve:
Možete zatražiti popravak ili zamjenu, osim ako je ispunjenje zahtjeva koji ste odabrali nemoguće ili bi podrazumijevalo nerazmjerne dodatne troškove za Prodavatelja u usporedbi s ispunjenjem vašeg drugog zahtjeva. Ako niste ili niste mogli zatražiti popravak ili zamjenu, možete zatražiti razmjerno smanjenje naknade ili - u krajnjem slučaju - možete odustati od ugovora.
Možete se prebaciti s odabranog jamstva na drugo, ali ćete snositi trošak zamjene, osim ako je to bilo opravdano ili je Prodavatelj naveo razlog za to.
U slučaju potrošačkog ugovora, pretpostavlja se, dok se ne dokaže suprotno, da je nedostatak otkriven unutar jedne godine od datuma isporuke robe i robe koja sadrži digitalne elemente već postojao u trenutku isporuke robe, osim ako je ta pretpostavka nespojiva s prirodom robe ili prirodom nedostatka.
Ako je rabljena roba neispravna, a Kupac, koji je Potrošač, je o tome obaviješten prilikom kupnje, Pružatelj usluga nije odgovoran za poznati nedostatak.
Prodavatelj može odbiti uskladiti robu s ugovorom ako je popravak ili zamjena nemoguća ili ako bi to rezultiralo nerazmjernim dodatnim troškovima za Prodavatelja, uzimajući u obzir sve okolnosti, uključujući vrijednost Robe u besprijekornom stanju i ozbiljnost kršenja ugovora.
Potrošač također ima pravo - ovisno o težini povrede ugovora - zahtijevati razmjerno smanjenje naknade ili raskinuti kupoprodajni ugovor ako
- Prodavatelj nije izvršio popravak ili zamjenu, ili ju je izvršio, ali nije ispunio sljedeće uvjete u cijelosti ili djelomično
- Prodavatelj mora o svom trošku osigurati povrat zamijenjene robe.
- ako popravak ili zamjena zahtijeva uklanjanje robe koja je, u skladu s prirodom i namjenom robe, stavljena u uporabu prije nego što je nedostatak postao očit, obveza popravka ili zamjene uključuje uklanjanje nesukladne robe i ugradnju zamjenske ili popravljene robe ili snošenje troškova uklanjanja ili ugradnje.
- odbio uskladiti robu s ugovorom
- došlo je do ponovljenog neispunjenja, unatoč pokušajima Prodavatelja da robu uskladi s ugovorom
- kvar u izvedbi je takve težine da opravdava trenutačno smanjenje cijene ili trenutni raskid kupoprodajnog ugovora, ili
- Prodavatelj se nije obvezao uskladiti robu s ugovorom ili je iz okolnosti očito da obrt neće uskladiti robu s ugovorom u razumnom roku ili bez značajne štete za potrošača.
Ako kupac želi raskinuti kupoprodajni ugovor navodeći neispravnu izvedbu, Prodavatelj je dužan dokazati da je nedostatak neznatan.
Kupac ima pravo zadržati preostali dio kupoprodajne cijene, djelomično ili u cijelosti, ovisno o težini povrede ugovora, sve dok Prodavatelj ne ispuni svoje obveze glede sukladnosti izvedbe i izvedbe s nedostatkom.
Opće pravilo je sljedeće:
- Prodavatelj mora o svom trošku osigurati povrat zamijenjene robe.
- ako popravak ili zamjena zahtijeva uklanjanje robe koja je, u skladu s prirodom i namjenom robe, stavljena u uporabu prije nego što je nedostatak postao očit, obveza popravka ili zamjene uključuje uklanjanje nesukladne robe i ugradnju zamjenske ili popravljene robe ili snošenje troškova uklanjanja ili ugradnje.
Razuman rok za popravak ili zamjenu robe računat će se od trenutka kada je potrošač obavijestio tvrtku o nedostatku.
Potrošač mora robu staviti na raspolaganje tvrtki za popravak ili zamjenu.
Smanjenje naknade je razmjerno ako je njezin iznos jednak razlici između vrijednosti koja se duguje potrošaču u slučaju ispunjenja ugovora i vrijednosti robe koju je potrošač stvarno primio.
Pravo kupca na raskid kupoprodajnog ugovora pod jamstvom može se ostvariti pravnom izjavom upućenom Prodavatelju kojom se izražava odluka o raskidu.
Ako neispravna izvedba utječe samo na određeni dio robe isporučene temeljem kupoprodajnog ugovora i ako su u vezi s njom ispunjeni uvjeti za ostvarivanje prava na raskid ugovora, Potrošač može raskinuti kupoprodajni ugovor samo u odnosu na robu s nedostatkom, ali ga može raskinuti i u odnosu na bilo koju drugu robu stečenu zajedno s njom, ako se od Kupca ne može opravdano očekivati da će zadržati samo robu koja je u skladu s ugovorom.
Ako potrošač raskine kupoprodajni ugovor u cijelosti ili djelomično za robu isporučenu prema kupoprodajnom ugovoru,
- Potrošač mora predmetnu robu vratiti Prodavatelju o trošku Prodavatelja i
- Prodavatelj mora potrošaču odmah izvršiti povrat kupoprodajne cijene plaćene za dotičnu robu čim prodavatelj primi robu ili dokaz o povratu robe.
U kojem roku možete ostvariti pravo na jamstvo?
Pogrešku ste dužni prijaviti odmah nakon što je otkrijete. Kvar prijavljen unutar dva mjeseca od otkrića smatrat će se kvarom prijavljenim bez odgode. Međutim, želimo vam skrenuti pozornost na činjenicu da više ne možete ostvariti svoja jamstvena prava nakon dvogodišnjeg roka zastare od datuma izvršenja ugovora.
Dio vremena popravka tijekom kojeg Kupac ne može koristiti Robu prema namjeni nije uključen u rok zastare.
Razdoblje zastare za jamstvena potraživanja za dio Robe zahvaćen zamjenom ili popravkom počinje ispočetka. Ovo se pravilo također primjenjuje ako se kao rezultat ispravka pojavi nova pogreška.
Ako je predmet ugovora između potrošača i poduzeća rabljena stvar, stranke se mogu dogovoriti o kraćem roku zastare; ni u ovom slučaju ne može se pravovaljano ugovoriti rok zastare kraći od jedne godine.
Protiv koga možete podnijeti zahtjev za jamstvo?
Svoj zahtjev za jamstvo možete podnijeti protiv Prodavatelja.
Koji drugi uvjeti postoje za ostvarivanje prava iz jamstva?
Unutar jedne godine od isporuke, ne postoji nijedan drugi uvjet za ostvarivanje vašeg jamstvenog zahtjeva osim obavijesti o nedostatku, ako dokažete da je Robu isporučio Prodavatelj. Međutim, nakon godinu dana od dana izvršenja, od vas se traži da dokažete da je nedostatak koji ste identificirali već postojao u vrijeme izvršenja.
Jamstvo na proizvod
U kojim slučajevima možete ostvariti svoja prava iz jamstva proizvoda?
U slučaju kvara na pokretnoj stvari (robi), možete - po vlastitom izboru - ostvariti jamstveni zahtjev ili jamstveni zahtjev za proizvod u skladu s pravilima Građanskog zakonika.
Koja prava imate na temelju jamstvenog zahtjeva za proizvod?
Kao zahtjev za jamstvo proizvoda, možete zatražiti popravak ili zamjenu neispravne Robe.
U kojim slučajevima se proizvod smatra neispravnim?
Roba je neispravna ako ne udovoljava zahtjevima kvalitete koji su na snazi u trenutku puštanja u promet ili ako nema svojstva navedena u opisu proizvođača.
U kojem roku možete podnijeti zahtjev za jamstvo proizvoda?
Svoj zahtjev za jamstvo za proizvod možete podnijeti u roku od dvije godine od datuma kada je proizvođač Robu stavio na tržište. Nakon tog roka gubite ovo pravo.
Od koga možete tražiti jamstvo za proizvod?
Svoja prava iz jamstva za proizvod možete ostvariti protiv proizvođača ili distributera proizvoda (u daljnjem tekstu zajedno: proizvođač).
Koje je pravilo dokazivanja prilikom podnošenja zahtjeva za jamstvo proizvoda?
U slučaju jamstvenog zahtjeva za proizvod, morate dokazati da je nedostatak proizvoda postojao u trenutku kada ga je proizvođač stavio na tržište.
U kojim slučajevima je proizvođač izuzet od obveze jamstva za proizvod?
Proizvođač je izuzet od svoje obveze jamstva za proizvod ako može dokazati da:
- Roba nije proizvedena niti stavljena na tržište u sklopu svoje poslovne djelatnosti, ili
- nedostatak nije bio vidljiv u trenutku stavljanja na tržište prema stanju znanosti i tehnologije, ili
- nedostatak Robe proizlazi iz primjene zakona ili obveznog službenog propisa.
Proizvođač mora dokazati samo jedan razlog za izuzeće.
Imajte na umu da možete istovremeno podnijeti zahtjev za jamstvo prema tvrtki i zahtjev za jamstvo proizvoda protiv proizvođača zbog istog kvara. Ako je vaš zahtjev za jamstvo za proizvod uspješno uvažen, svoj zahtjev za jamstvom za dodatnu opremu možete podnijeti samo protiv proizvođača za zamijenjeni proizvod ili dio proizvoda na koji je utjecao popravak.
Jamstvo
U kojim slučajevima možete ostvariti svoja jamstvena prava?
151/2003 o obveznom jamstvu za određenu trajnu potrošnu robu. (IX. 22.) Govt. Na temelju Uredbe, Prodavatelj je dužan dati jamstvo u skladu s Uredbom 10/2024 o definiciji opsega trajne robe široke potrošnje koja podliježe obveznom jamstvu. (VI.28.) U slučaju prodaje nove trajne robe široke potrošnje (npr. tehnička roba, alati, strojevi) navedene u Prilogu 1. Uredbe ministra financija, kao i njezinog pribora i sastavnih dijelova unutar opsega navedenog u njoj (u daljnjem tekstu - u ovoj točki - zajedničkim nazivom roba široke potrošnje).
Prava koja proizlaze iz jamstva mogu se ostvariti s potvrdom o jamstvu ili, kako je detaljno navedeno u ovom odjeljku, s računom koji dokazuje plaćanje naknade. Prodavatelj nije dužan izdati jamstveni list niti ga dati potrošaču ako prodajna cijena potrošačkog proizvoda ne prelazi 50.000 HUF, u kojem slučaju se prava iz jamstva mogu ostvariti računom kojim se dokazuje uplata naknade.
U slučaju da jamstveni list nije stavljen na uvid potrošaču, zaključenje ugovora smatra se dokazanim ako potrošač predoči dokument kojim dokazuje uplatu naknade - račun ili potvrdu izdanu prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost. U tom slučaju, prava iz jamstva mogu se ostvariti uz potvrdu o uplati naknade.
Kupčev povrat otvorene ambalaže potrošačkog proizvoda ne može biti uvjet za ostvarivanje prava iz jamstva.
Osim toga, Prodavatelj može dobrovoljno preuzeti jamstvo, u kojem slučaju mora dostaviti izjavu o jamstvu kupcu koji je Potrošač.
Izjava o jamstvu mora biti dostupna Kupcu na trajnom mediju najkasnije u trenutku isporuke robe.
Izjava o jamstvu mora navesti:
- jasnu izjavu da u slučaju neispravne izvedbe robe, potrošač ima pravo ostvariti zakonska jamstvena prava besplatno, te da ta prava nisu zahvaćena jamstvom
- ime i adresu obveznika jamstva
- postupak koji potrošač treba slijediti kako bi ostvario jamstvo
- oznaku robe na koju se jamstvo odnosi i
- uvjeti jamstva,
- nabavnu cijenu Robe.
Koja prava iu kojem roku imate u slučaju obveznog jamstva?
Jamstvena prava
Kupac može zahtijevati popravak ili zamjenu na temelju svojih prava iz jamstva, može zahtijevati smanjenje cijene u slučajevima predviđenim zakonom ili se može konačno povući iz ugovora ako obveznik nije preuzeo obvezu popravka ili zamjene, nije u mogućnosti ispuniti tu obvezu u odgovarajućem roku, štiteći interese ovlaštene strane ili ako je prestao interes ovlaštene strane za popravkom ili zamjenom.
Kupac može, prema vlastitom izboru, prijaviti jamstveni zahtjev neposredno u sjedištu Prodavatelja, bilo kojoj njegovoj lokaciji, poslovnici ili servisu za popravke koje je Prodavatelj naveo na jamstvenom listu.
Rok valjanosti
Jamstveni zahtjev može se ostvariti tijekom jamstvenog roka, jamstveni rok je prema Zakonu br. 151/2003. (IX. 22.) Govt. prema propisu:
- dvije godine za prodajnu cijenu od 10.000 HUF, ali ne veću od 250.000 HUF,
- Tri godine za prodajne cijene iznad 250.000 HUF.
Nepoštivanje ovih rokova rezultira gubitkom prava, međutim, u slučaju popravka potrošačkog proizvoda, jamstveni rok će se produljiti od datuma predaje na popravak za vrijeme u kojem Kupac zbog kvara nije mogao koristiti potrošački proizvod prema namjeni.
Jamstveni rok počinje isporukom potrošačkog proizvoda Kupcu, ili ako montažu vrši Prodavatelj ili njegov zastupnik, na dan montaže.
Ako Kupac stavi potrošački proizvod u rad nakon više od šest mjeseci od isporuke, datum početka jamstvenog roka je datum isporuke potrošačkog proizvoda.
Pravila za rješavanje jamstvenih zahtjeva
Prilikom ispravka, Prodavatelj mora nastojati izvršiti ispravak u roku od 15 dana. Rok za popravak počinje teći po primitku potrošačkog proizvoda.
Ako trajanje popravka ili zamjene prelazi petnaest dana, Prodavatelj je dužan obavijestiti Kupca o očekivanom trajanju popravka ili zamjene.
Ako Prodavatelj prilikom prvog popravka potrošačkog proizvoda tijekom jamstvenog roka utvrdi da se potrošački proizvod ne može popraviti, Prodavatelj je dužan zamijeniti potrošački proizvod u roku od osam dana, osim ako Kupac drugačije odredi. U slučaju da zamjena proizvoda široke potrošnje nije moguća, obrtnik je dužan u roku od osam dana potrošaču izvršiti povrat kupoprodajne cijene navedene na jamstvenom listu, a u nedostatku istog, na ispravi o plaćanju proizvoda široke potrošnje koju je potrošač predočio - računu ili potvrdi izdanoj prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost.
Prihvaćanjem Općih uvjeta Kupac pristaje na dostavu informacija elektroničkim putem ili na drugi način prikladan za potvrdu primitka od strane Kupca.
Ako Prodavatelj ne može popraviti potrošački proizvod u roku od 30 dana:
- ako je Kupac na to pristao, popravak se za njega može izvršiti naknadno, odn
- ako Kupac ne pristane na kasniju izvedbu popravka ili se o tome nije očitovao, robu široke potrošnje mora zamijeniti u roku od osam dana nakon bezuspješnog isteka roka od trideset dana, ili
- Ukoliko Kupac ne pristane na naknadno izvršenje popravka ili se o tome nije očitovao, a ne postoji mogućnost zamjene potrošačkog proizvoda, Prodavatelj je dužan potrošaču u roku od osam dana od neuspješnog isteka jamstvenog lista izvršiti povrat kupoprodajne cijene navedenog na jamstvenom listu, odnosno u nedostatku istog, na dokumentu kojim se dokazuje plaćanje potrošačkog proizvoda - izdanom računu prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost tridesetodnevni rok popravka.
Ako potrošački proizvod po četvrti put ima nedostatak - osim ako potrošač drugačije ne odredi - Prodavatelj je dužan zamijeniti potrošački proizvod u roku od osam dana. Ako zamjena proizvoda široke potrošnje nije moguća, obrtnik je dužan potrošaču u roku od osam dana izvršiti povrat kupoprodajne cijene iskazane na jamstvenom listu, au nedostatku istog, na ispravi o plaćanju proizvoda široke potrošnje koju je potrošač predočio - računu ili potvrdi izdanoj prema Zakonu o porezu na dodanu vrijednost.
Roba široke potrošnje s fiksnim priključcima koja podliježe obveznom jamstvu, ili koja je teža od 10 kg ili se ne može nositi kao ručna prtljaga u javnom prijevozu - s izuzetkom vozila - mora se popraviti na mjestu rada. Ako se popravak ne može izvršiti na mjestu rada, uklanjanje i montažu, kao i prijevoz do i od mjesta rada, pobrinut će se tvrtka ili - u slučaju zahtjeva za popravkom koji se podnosi izravno servisu za popravke - servis za popravak.
Isključenja jamstva
Propisi navedeni pod odjeljkom "Pravila za rješavanje jamstvenih zahtjeva" ne odnose se na električne bicikle, električne skutere, četverocikle, motocikle, mopede, osobna vozila, kamper vozila, kamp kućice, kamp kućice s prikolicom, prikolice i motorna plovila.
Međutim, u slučaju ove Robe, Prodavatelj također mora nastojati ispuniti zahtjev za popravkom u roku od 15 dana.
Ako trajanje popravka ili zamjene prelazi petnaest dana, Prodavatelj je dužan obavijestiti Kupca o očekivanom trajanju popravka ili zamjene.
Kako se jamstvo odnosi na druga prava iz jamstva?
Jamstvo se primjenjuje uz jamstvena prava (jamstva za proizvode i dodatke) temeljna razlika između općih jamstvenih prava i jamstava je u tome što je u slučaju jamstva teret dokazivanja povoljniji za potrošača.
Dobrovoljno jamstvo Prodavatelja tijekom trajanja obveznog jamstvenog roka ne smije sadržavati uvjete za potrošača koji su nepovoljniji od prava zajamčenih pravilima obveznog jamstva. Nakon toga, međutim, uvjeti dobrovoljnog jamstva mogu se slobodno odrediti, ali ni u tom slučaju jamstvo ne smije utjecati na prava potrošača proizašla iz zakona, uključujući i ona temeljena na jamstvu za robu.
Zahtjev za razmjenu u roku od tri radna dana
Institucija zahtjeva za razmjenu u roku od tri radna dana također se primjenjuje u slučaju prodaje putem internet trgovine. Zahtjev za zamjenu u roku od tri radna dana može se izvršiti u slučaju nove trajne robe široke potrošnje, prema kojem, ako netko izvrši zahtjev za zamjenu u roku od 3 radna dana, prodavatelj to mora protumačiti kao da je Roba već bila neispravna u trenutku prodaje i mora zamijeniti Robu bez daljnjih radnji.
Kada se Prodavatelj oslobađa svoje obveze jamstva?
Prodavatelj je izuzet od obveze jamstva samo ako dokaže da je uzrok kvara nastao nakon izvršenja.
Imajte na umu da možete podnijeti zahtjev za jamstvo za isti nedostatak, kao i zahtjev za jamstvo proizvoda, istovremeno, paralelno. Međutim, ako ste jednom uspješno podnijeli zahtjev za neispravnu izvedbu zbog određenog nedostatka (primjerice, tvrtka je zamijenila proizvod), to više ne možete potraživati na drugoj pravnoj osnovi u vezi s istim nedostatkom.
Informacije o jamstvima za proizvode i materijalnim jamstvima u vezi s jamstvom sukladnosti robe za Kupce koji nisu potrošači
Opća pravila za jamstvena prava
Kupac koji nije potrošač može po svom izboru ostvariti sljedeća jamstvena prava:
Možete zatražiti popravak ili zamjenu, osim ako je ispunjenje zahtjeva koji ste odabrali nemoguće ili bi podrazumijevalo nerazmjerne dodatne troškove za Prodavatelja u usporedbi s ispunjenjem vašeg drugog zahtjeva. Ako popravak ili zamjena nisu traženi ili se nisu mogli tražiti, Kupac može zahtijevati razmjerno smanjenje naknade ili Kupac može popraviti kvar o trošku Prodavatelja ili ga dati nekome drugom popraviti ili - u krajnjem slučaju - može odstupiti od ugovora.
Možete se prebaciti s odabranog jamstva na drugo, ali ćete snositi trošak zamjene, osim ako je to bilo opravdano ili je Prodavatelj naveo razlog za to.
U slučaju Rabljene robe, jamstvo i jamstvena prava općenito se razlikuju od općih pravila. U slučaju rabljene robe također možemo govoriti o neispravnoj izvedbi, ali treba uzeti u obzir okolnosti pod kojima je Kupac mogao očekivati pojavu određenih nedostataka. Zbog zastarjelosti, određeni nedostaci postaju sve češći, zbog čega se ne može pretpostaviti da rabljeni Proizvod može imati istu kvalitetu kao novokupljeni. Na temelju toga, Kupac može zahtijevati svoja jamstvena prava samo u odnosu na nedostatke koji su dodatni nedostaci koji proizlaze iz uporabe i koji su nastali neovisno o njima. Ako je rabljena roba neispravna, a Kupac, koji je Potrošač, je o tome obaviješten prilikom kupnje, Pružatelj usluga nije odgovoran za poznati nedostatak.
Za kupce koji nisu potrošači, jamstveni rok je 1 godina, a počinje teći danom izvršenja (primopredaje).
Jamstvo za proizvod i jamstvo
Jamstvo na proizvod i obvezno jamstvo odnosi se samo na kupce koji se smatraju potrošačima.
Ako Prodavatelj dobrovoljno daje jamstvo za određeni Proizvod, to će biti posebno naznačeno prilikom kupnje Proizvoda.
Ako proizvođač daje proizvođačevo jamstvo za robu koje se također odnosi na kupce koji nisu potrošači, može se izvršiti izravno kod proizvođača.